X
Let's get in touch

Zagrebačka banka, e-banking [part II]

So, this is the second (and hopefully last) part of my e-banking rant. It’s a question of my mental health to get this through, so please excuse me. And stay tuned, as I had an epiphany this morning and new post is just behind the corner :) It’s about the developer’s version of the McClintock effect (I sincerely hope you have to google this term). Bye!

A mi, osu?enici na kombinaciju amaterizma i visokih marži, možemo nastaviti dalje sa analizom meni omiljene web aplikacije. Danas ?u se baviti nalozima, vjerojatno najkorištenijom funkcionalnoš?u e-bankarstva.

Unos naloga

Unos naloga

Prijavu na sustavu i nelogi?nosti “po?etne” stranice sam ve? obradio u proteklom postu, pa nastavljam izravno sa unosom novog kunskog naloga. Sam unos podataka je, što bi mi hrvati rekli, pretty straightforward. Unos podataka je ipak nešto što rade korisnici, pa tu Zaba nije imalo puno manevarskog prostora za napraviti nešto krivo. No, po unosu ra?una primatelja otvara se mogu?nost prve interakcije sa sustavom (provjera ra?una), što u zabinom slu?aju neminovno rezultira … pogodite kako :)

Akcija “Provjera ra?una primatelja” otvara prozor?i? s podacima primatelja za zadani broj ra?una:

Podaci o primatelju

Podaci o primatelju

O?ekivano, “Popuni kunski nalog” ne radi web pregledniku Firefox 3. Zašto podržavati web preglednik ?iji je tržišni udio 42.6%  (statistike od rujna 2008)? Podržavanje isklju?ivo Internet Explorer web preglednika ipak ne ?udi s obzirom na ostatak “silovanja” Microsoft tehnologija. Razloge odabira Microsofta kao platforme nije potrebno dodatno analizirati. U situaciji ili/ili i ja bi odabrao isto. Problem je što te dileme uop?e nema. Zašto korištenje Zabine smart-kartice kao preduvjet ima Windowse? Ne, nije istina da firme rade samo na Windowsima. Da, aplikacija za smart kartice mogla se napraviti na na?in da ne ovisi o platformi. Sva sre?a da smo kao firma odabrali drugu banku, koja pravnim osobama dopušta korištenje tokena. Jer kao što znamo, tokeni su jako nesigurni i zato ih pravne osobe ne bi smjele koristiti. A ?ita? kartice, kojeg 99% ljudi koristi tako da svoju smart karticu drži konstantno u ?ita?u, je izuzetno siguran. Odli?an na?in stvaranja osje?aja prividne sigurnosti kod korisnika.
Evo i primjera iz stvarnog svijeta: kartica cijelo vrijeme u ?ita?u, na polici kraj kompjutera Zabin instalacijski paket koji sadrži i 4-znamenkasti PIN.

No, nastavimo sa svojim nalogom. Što to?no zna?i “spremiti nalog”? Pretpostavljam da se kod njih na sustavu nalog prvo “sprema” da bi se kasnije “proveo”, samo neznam zašto bi mene kao korisnika zanimalo što se dešava ispod haube. Ja želim svoj nalog provesti, a ne spremiti. Glagol spremiti je kod mene asociran uz englesku rije? “save”, a to nije ono sto želim napraviti.
Nadalje, provo?enje naloga je akcija. Prema tome ?ak i da je glagol “spremiti” ispravan za ovu namjenu, trebalo bi pisati “Spremi nalog” a ne “Spremanje naloga”. Ja nalažem sustavu da moj nalog “spremi”. Ina?e nisam ljubitelj lokaliziranih aplikacija (navike), ali koliko sam upoznat s hrvatskim lokalizacijama, meniji sadrže stavke “Spremi”, “Zatvori”, “Kopiraj”, “Izreži”. A ne “Spremanje”, “Kopiranje”, “Rezanje” i ostale imenice.

U tre?em ?inu zbunjivanja korisnika, stavke “Izbriši sva polja”, “Izbor predloška” i “Spremanje naloga” predstavljene su linkovima. Linkovi asociraju na akciju koja ima navigacijski smisao. Link “Izbor predloška” ima smisla jer nas vodi na drugu lokaciju. S druge strane, stavke “Izbriši sva polja” i “Spremanje naloga” su akcije i moraju biti predstavljene gumbi?em. Ispravan odabir kontrola pristuan je u odjeljku “UNOS NALOGA IZ DATOTEKE” (“Browse” gumbi?). Nažalost, kad ve? hvalim odabir gumbi?a za “Browse” akciju, moram primjetiti kako to nije zasluga dizajnera stranice nego se gumbi? pojavio u sklopu standardne kontrola za odabir datoteke, koju web majstori o?ito nisu bili u stanju niti lokalizirati. Sli?nu situaciju opisao sam u proteklom postu – opet postoji jedna jedina kontrola koja nije lokalizirana, na stranici gdje je sve ostalo na hrvatskom. Za ne vjerovati, postoje ljudi koji neznaju engleski a htjeli bi možda koristiti ovu web aplikaciju. Ali bolje da ih uguramo u koš s onima koji ne koriste Windowse i ostalim lu?acima.

I još malo šlaga za kraj. Nakon borbe sa spremanjem naloga i popunjavanjem polja, evo me kona?no pred samim ?inom provo?enja naloga. Tu postaje jasno kako je Zaba previdila još jednu sitnicu. Iako na nalogu koji je spreman za izvršenje postoji polje “Datum izvršenja”, ?ini se da je to samo ukras. Zaista je odli?na pretpostavka da svaki nalog koji želim provesti, želim provesti sada. Vjerovatno je Zaba namjerno htjela ljudima ublažiti prijelaz sa šalterskog poslovanja na e-poslovanje. Ovdje je zaista analogno dolasku na šalter i pla?anju ra?una :)

A kada sam ve? izvršio nalog kojeg sam mislio izvršiti za par dana, kao vje?ni optimist nadao sam da ?e bar postojati opcija “Spremi izvršeni nalog kao predložak”. Ali ?emu?

Leave your comment
  • horak

    A i TAB order im nije jaca strana na stranici za unos naloga

  • asparagus

    ma ima jos 100 sitnica koje mi se niti ne da pisati da ne zamagle velika sr**a :)

  • Marko Strasni

    Ajde bolje pisite na engleskom da vam se ovo vise ne dogadja: ‘A ne “Spremanje”, “Kopiranje”, “Rezanje” i ostale infinitive.’

  • asparagus

    ja neznam koji si ti post citao ;)

  • evcellente analitical

    Evo ja se danas ulogirao u doticnu aplikaciju i pise mi na vrhu:

    “Kada Vam zatreba savjet, obratite se s punim povjerenjem svom bankaru. Vaš stariji obiteljski bankar je ANITA HODAK iz Poslovnice TRG I.B.MAŽURANIĆ 1, SLAVONSKI BROD”

    Treba li spomenuti da nikada nikakvu uslugu koju pruza ZABA nisam obavio u Slavonskom Brodu?

We use cookies to help us optimize the website experience. Okay

Learn more about our privacy policy.